Konwersja rowerów zwykłych na elektryczne

Koszt usługi: 600zł

 

Usługa zawiera:

- dobór odpowiednich komponentów oraz akumulatora w zależności od potrzeb Klienta

- kompletny montaż całego napędu oraz baterii na gotowo wraz z konfiguracją pod Klienta

 

Przykładowy zestaw składa się z:

- silnik w kole lub w ramie

- przewody hermetyczne

- sterownik

- wyświetlacz na kierownicę

- czujnik PAS (wspomaganie pedałowania)

- manetka obrotowa lub kciukowa

- czujniki hamowania

- akumulator

- ładowarka

 

Możliwość konfiguracji roweru zarówno na napęd wspomagający (czujnik PAS lub nacisku) jak i niezależny (manetka) w jednym!

  

Istnieje wiele opcji konfiguracji komponentów przy przeróbce roweru. Często ze względu na wielkość i kształt ramy jesteśmy zmuszeni stosować określone rozwiązania. Niekiedy jest większa dowolność. Każda przeróbka jest niepowtarzalna, chyba że przerabiamy takie same rowery. Rower można tak skonfigurować, że w ciągu kilku chwil - po wymianie koła, ściągnięciu baterii wracamy do stanu zbliżonego do tego sprzed przeróbki (gdyby pojawiła się taka potrzeba). Cały proces przeróbki jest też odwracalny.

 

Ceny zestawów, które montujemy oscylują w granicach 1800zł za zestaw na miasto do 2200zł za zestaw w mocny teren. Ceny nie zawierają akumulatora. Ceny akumulatorów w zależności od mocy i pożądanego zasięgu mogą się wahać np. w granicach 1650zł (14,5Ah - 48V czyli 696Wh) do 2000zł (20Ah - 48V czyli 957Wh) za tzw. standardowe baterie bidonowe na nowych markowych ogniwach (depakiet bez cykli ładowania). Cena wraz z ładowarką. 

 

Dlaczego akumulator tyle kosztuje?

Akumulator składa się z ogniw (najczęściej 18650). W tym mniejszym podanym akumulatorze o pojemności 14,5Ah jest 65 sztuk. Ogniwo typu depakiet kosztuje w granicach 10-15zł/szt. Nowe fabrycznie nie pakietowane ponad 2 razy więcej. Do tego dochodzi elektronika BMS, obudowa, ładowarka, zgrzewanie, taśma niklowa, izolacyjna, przewody itd.